گیاهان دارویی و تغذیه درمانی

آشنایی با خواص دارویی و درمانی گیاهان، میوه ها و غذا ها

گیاهان دارویی و تغذیه درمانی

آشنایی با خواص دارویی و درمانی گیاهان، میوه ها و غذا ها

قارچ را داغ داغ بخورید!

  قارچ را داغ داغ بخورید!

قارچ را داغ داغ بخورید!مهم نیست کدام نوع آن را انتخاب می‌کنید؛ صدفی یا معمولی. به هر حال مصرف قارچ می‌تواند تا حد زیادی سیستم ایمنی بدن شما را بالا ببرد.

قارچ مانع سرماخوردگی شود. قارچ شامل مقدار زیادی ارگوتیونین هم هست.

ارگوتیونین یک آنتی اکسیدان قوی است که برخلاف آنتی‌اکسیدان‌های دیگر در فرایند پخت و پز ازبین نمی‌رود، بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت قارچ را بجوشانید و در سوپ بریزید بدون اینکه نگران از بین رفتن آنتی‌اکسیدان آن شوید.

بررسی ها نشان می دهند مصرف قارچ پخته و داغ می تواند عفونت های بدن را از بین ببرد و مصرف وزانه دو عدد قارچ پخته شده و داغ می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و یبوست و نفخ معده را نیز درمان کند.

ماست یونانی (ماست چکیده پرپروتئین):

غذای سالم برای خانم ها@
ماست یونانی (ماست چکیده پرپروتئین):

خوردن این ماست به دلیل داشتن پروتئین بالا به کاهش وزن و حفظ ماهیچه‌ها کمک می‌کند. همچنین زنان با مصرف این ماست می‌توانند دوران کهنسالی را راحت‌تر بگذرانند.

روغن گشنیز خاصیت آنتی بیوتیک


O óleo de coentro, segundo pesquisadores, poderia ser usado para curar uma série de intoxicações alimentares e agir como antibiótico.

Cientistas afirmam que o coentro e capaz de matar até mesmo a MRSA, conhecida também como super bactéria (uma bactéria que se tornou resistente a vários antibióticos, primeiro à penicilina em 1947, e logo depois à meticilina, sendo descoberta originalmente no Reino Unido em 1961.).

O extrato do coentro é resistente a uma série de bactérias tóxicas que causam infecções que são resistentes a drogas. Cientistas portugueses testaram amostras do óleo tomadas a partir de sementes de um coentro para serem usadas contra 12 bactérias letais. Todas apresentaram crescimento reduzido e algumas morreram. Para isso, foi usado uma solução que continha menos de 1,6% de óleo.

A equipe da Universidade de Beira Interior verificou que o óleo ataca a membrana externa da bactéria, incluindo a salmonela, E.coli e MRSA. A Dra. Fernanda Domingues, que é coautora do estudo, afirma que o óleo de coentro poderia ajudar milhões de pessoas que sofrem de doenças de origem alimentar e que poderia se tornar uma alternativa natural aos antibióticos comuns.

No Reino Unido, a cada ano, cerca de um milhão de pessoas sofrem uma intoxicação alimentar, levando 20 mil aos hospitais e 500 à morte, segundo dados da Food Standards Agency. A Dra. Domingues explicou como funciona o óleo: ele rompe a barreira entre a célula (da bactéria) e seu meio ambiente, inibindo processos essenciais, incluindo a respiração, o que conduz a morte da bacteriana.

Este estudo ainda se encontra em caráter experimental e os pesquisadores não desenvolveram nenhum tipo de droga, enquanto isso o coentro continua sendo utilizado amplamente na cozinha mediterrânea e asiática.


ترجمه گوگل:


روغن گشنیز، محققان می گویند، می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای درمان تعدادی از مسمومیت غذایی و عمل به عنوان یک آنتی بیوتیک.

دانشمندان می گویند که گشنیز و قادر به کشتن حتی MRSA، نیز به عنوان باکتری های فوق العاده (باکتری که به بسیاری از آنتی بیوتیک ها مقاوم در برابر تبدیل شده است شناخته می شود، برای اولین بار به پنی سیلین در سال 1947، و به زودی پس از متی سیلین، که در اصل در انگلستان در سال 1961 کشف .).

عصاره گشنیز به انواع باکتری سمی است که باعث عفونت است که به مواد مخدر مقاوم در برابر مقاوم است. دانشمندان پرتغالی نمونه روغن گرفته شده از دانه گشنیز بر علیه 12 باکتری کشنده استفاده می شود مورد آزمایش قرار داده اند. همه نشان داد رشد کاهش می یابد و برخی درگذشت. برای این کار، یک راه حل که حاوی نفت کمتر از 1.6٪ مورد استفاده قرار گرفت.

تیم از دانشگاه مرکز بیرا دریافتند که روغن غشای خارجی باکتری، از جمله سالمونلا، E. coli و MRSA حمله. دکتر فرناندا Domingues، که یکی از نویسندگان این مطالعه است، می گوید که روغن گشنیز می تواند میلیون ها نفر از افراد مبتلا به بیماری های غذا کمک کند و که می تواند تبدیل به یک جایگزین طبیعی برای آنتی بیوتیک رایج است.

در بریتانیا، در هر سال، حدود یک میلیون نفر از مسمومیت غذایی با توجه به آژانس استاندارد مواد غذایی رنج می برند، منجر به 20 000 بیمارستان و 500 به مرگ،. دکتر Domingues توضیح داد که چگونه نفت کار می کند: آن خراب مانع بین سلول (باکتری) و محیط خود، مهار فرآیندهای ضروری شامل تنفس، منجر به مرگ از باکتری.

این مطالعه هنوز در تجربی و محققان هیچ مواد مخدر، در عین حال گشنیز هنوز هم به طور گسترده ای در دریای مدیترانه و غذاهای آسیایی مورد استفاده قرار نمی.
  


موز- با خوردن این میوه زخم معده را درمان کنید

با خوردن این میوه زخم معده را درمان کنید

میوه موز علاوه بر طعم و بوی خوش خواص غذایی فراوانی دارد و در مواردی چون درمان زخم معده و خون سازی موثر است.

موز حاوی کربوهیدرات، فیبر، پتاسیم، منیزیم، سدیم، مس، ویتامین ث، ویتامین ب6، اسید فولیک، ویتامین آ و مقدارکمی چربی است.

موز به افرادی که دارای فشار خون بالایی هستند کمک میکند تا فشارخونشان تعدیل گردد، همچنین خطر حملات قلبی را کاهش میدهد.

موز به علت اثر آنتی اسیدی که دارد از زخم معده و اثرات ناشی از آن جلوگیری میکند به این ترتیب که:

* موادی که در موز وجود دارد با کمک فعالیت سلولهایی که در دیواره معده قرار دارند سبب تولید یک لایه موکوزی ضخیم ممانعت کننده از اثر اسید معده میشود.

* ترکیبات دیگر موجود در موز که به آنها بازدارنده پروتئاز میگویند به از بین بردن باکتریهای موجود در معده که ثابت شده عامل اولیه در زخم معده هستند کمک میکنند.

مصرف یک موز در روز مانع از اختلال حواس در دوران پیری میشود.

موز یک میوه خون ساز است و باعث زیبایی چهره میشود.

برای چاق شدن میتوان از موز به همراه شیر استفاده کرد.

موز منبع غنی از فسفر بوده که ترکیب آن با شیر به آرامش اعصاب کمک میکند.

مصرف موز با برگ ریحان سبب افزایش ضریب هوشی میشود.

موز سبب ترشح هورمون پروژسترون میشود که از خونریزی زیاد جلوگیری میکند.

موز احتمال سرطان کولون را نیز کم می کند.

مصرف موز با جذب بیشتر کلسیم در بدن سبب استحکام بهتر استخوانها میشود.

پوست موز حاوی آنتی اکسیدانی از خانواده کاروتنوئید است که حفاظت طبیعی از چشم را فراهم می‌آورد.

موزنرسیده

موز کال و نرسیده خاصیت قابض کنندگی و جمع کنندگی دارد که در درمان اسهال بکار گرفته میشود.

موز نرسیده خشک شده سطح LDL (کلسترول بد) را کاهش داده از انسداد رگها و بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری میکند.

به علاوه پودر موز خشک شده نیز میتواند ادرار را کاهش دهد

ماهی آزاد

ماهی آزاد:
چربی موجود در ماهی آزاد برای سلامت رگ‌ها فوق‌العاده است. کافی است که در هفته دو مرتبه از این ماهی‌ها میل کنید تا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به میزان 17 درصد و خطر حمله‌ی قلبی را 27 درصد کاهش دهید.
نتایج یک پژوهش سوئدی که روی 6000 مرد و به مدت 30 سال انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به میزان مناسبی ماهی‌های چرب می‌خورند خطر ابتلا به سرطان پروستات را به یک سوم کاهش می‌دهند.

نتایج پژوهش‌های دیگر نیز حاکی از اینست افرادی که میزان امگا 3 موجود در خونشان بالاست 50 درصد کمتر از بقیه از افسردگی خفیف یا متوسط رنج می‌برند.