گیاهان دارویی و تغذیه درمانی

آشنایی با خواص دارویی و درمانی گیاهان، میوه ها و غذا ها

گیاهان دارویی و تغذیه درمانی

آشنایی با خواص دارویی و درمانی گیاهان، میوه ها و غذا ها

معجزه شفابخش نوشیدن آب ولرم

دانشمندان بر این باورند که نوشیدن آب در اول صبح به راحتی قادر است بسیاری از بیماری‌ها را مهار کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران نوشیدن آب ولرم بلافاصله پس از بیدار شدن به هنگام صبح یکی از آداب محبوب در ژاپن به شمار می‌رود.

دانشمندان معتقدند که نوشیدن آب به هنگام ناشتا یک روش درمانی برای بهبود بیماری‌هایی چون صرع، آسم، برونشیت، اسهال، استفراغ، دیابت، ورم مفاصل، سردرد و... به شمار می‌رود.

افرادی که این روال را دنبال می‌کنند، به راحتی شاهد نتایج شگفت آن خواهند بود.

نکته بسیار مهم این است که تا 2 ساعت پس از هر صرف وعده‌های غذایی به هیچ عنوان آب ننوشید.

در اینجا لیستی از افراد ارائه می‌گردد که بایستی براساس بیماری خود روزهای نوشیدن آب را دنبال کنند:

1- مشکلات معده،10 روز

2- فشار خون بالا، 30 روز

3- یبوست، 10 روز

4- دیابت، 30 روز

5- (TB) توبوکلوزیس، 90 روز

گفتنی است که افراد مبتلا به آرتریت باید این راه درمانی را به مدت 3 روز در هفته اول و به طور روزانه در هفته دوم پیگیری کنند.

باید گفت که این روش درمانی عوارض جانبی ندارد اما در ابتدای آن ممکن است میزان ادرار را افزایش دهد، لذا بهتر است که به طور روتین خود را به مصرف آب عادت دهیم.

کدام مواد غذایی کلسترول را کاهش می دهند؟ آجیل: گردو

کدام مواد غذایی کلسترول را کاهش می دهند؟ آجیل: گردو

گردو شامل اسیدهای چرب با حلقه های اشباع نشده می باشد که موجب حفظ قابلیت ارتجاعی رگ های خونی شده و سلامت آنها را تضمین می کند. بادام نیز شامل همان نوع اسیدهای چرب بوده و عملکرد مشابهی دارد. اما پیش از آنکه بخواهید سیل آجیل های مخلوط را به دهان خود روانه سازید، به یک نکته توجه کنید: خشکبار از کالری بسیار زیادی برخوردار است و برای حفظ تناسب اندام، روزانه تنها یک مشت از آنها برایتان کافی می باشد. تحقیقات حاکی از این امر هستند که مصرف روزانه یک سوم فنجان گردو، می تواند به راحتی 12% از کلسترول بد خون را کاهش دهد.


درمان گیاهی سرماخوردگی- نعناع

درمان گیاهی سرماخوردگی- نعناع:

گیاه نعناع که در دنیا به نام «مینت» مشهور است. بسیاری از آثار نعناع به رایحه برگ‌های آن مربوط است که حاوی ماده‌ای به نام منتول و دارای خاصیت ضددرد و ضداحتقان (ضدگرفتگی بینی) قوی است. از برگ‌های نعناع محصولات جدیدی به شکل لوسیون یا پماد تولید می‌شود. یکی از اشکال ایده‌آل روغن نعناع، قطره منتول است که آثار ضداحتقان بینی به‌خصوص در افراد سرماخورده و مبتلا به آسم یا حساسیت دارد و می‌تواند در چند ثانیه باعث باز شدن گرفتگی بینی شود. آثار دیگر آن شامل ضددرد دست و پا و کمر و دردهای اسکلتی و ماهیچه‌ای، تسکین سردرد و سینوزیت است.


اسفناج جان‌تان را نجات می دهد!

اسفناج

فیبر موجود در سبزیجات برگ سبز می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند و جان خیلی‌ها را نجات دهد اما محققان می‌گویند اسفناج دوبرابر همه سبزی‌ها فیبر دارد و به همین دلیل می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و بسیاری از انواع سرطان پیشگام باشد. خواندن چنین جمله‌ای می‌تواند خوشحال‌کننده و امیدبخش باشد اما خوشحال‌کننده‌تر از آن، این است که خاصیت‌های اسفناج به همین‌جا محدود نمی‌شود. از نظر متخصصان طب سنتی و پژوهشگرانی که روی خواص درمان گیاهان تحقیق می‌کنند، اسفناج می‌تواند بسیاری از بیماری‌های گوارشی را هم درمان کند و حتی به مشکلاتی مثل ضعف و سرگیجه که پیدا کردن دلیل‌شان آسان نیست پایان دهد.

http://app.bartarinha.ir/fa/news/208234

اسفناج جان‌تان را نجات می دهد!

چه بخوریم تا عینکی نشویم ؟ بتاکاروتن

چه بخوریم تا عینکی نشویم ؟ بتاکاروتن :

حتماً شما هم از بچگی شنیده‌اید که هویج برای تقویت قوه بینایی مفید است. بله کاملا درست است. هویج سرشار از بتاکاروتن است که برای سلامتی چشم‌ها لازم و ضروری است. بتاکاروتن جزو آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئید است که در میوه‌ها و سبزیجات به وفور وجود دارد. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامینA تبدیل می‌کند. این ترکیبات مغذی علاوه بر تقویت قوه بینایی و پیشگیری از شب کوری، خطر پیشرفت دژنراسیون ماکولای چشم مربوط به پیری و همچنین آب مروارید را کاهش می‌دهند.